Τρίτη, 21 Δεκεμβρίου 2010

Ένα mail..

Ήρθε απο έναν φίλο και κάλυψε τα όσα νιώθω χρόνια τώρα που φιλοσοφώ, πιστεύω, με δική μου σκέψη..



Ο μεγάλος γερμανός ποιητής και φιλόσοφος Φρειδερίκος Σίλλερ (1759-1805) αποκαλύπτει από τότε το πνεύμα που κατέχει τους Ευρωπαίους απέναντι στην Ελλάδα. Και η αποκάλυψη αυτή έρχεται με το ποίημά του, που έχει τον τίτλο:

«Καταραμένε Έλληνα»

Όπου να γυρίσω τη σκέψη μου
όπου να στρέψω την προσοχή μου,
Μπροστά μου σε βρίσκω.
Τέχνη λαχταρώ
Ποίηση,  Θέατρο, Αρχιτεκτονική.
Εσύ μπροστά μου μπροστάρης και αξεπέραστος.
Επιστήμη ζητώ,
Μαθηματικά, Φιλοσοφία, Ιατρική, Δημοκρατία,
Ισονομία, Ισοπολιτεία, Εσύ μπροστά.
Αθλητισμό γυρεύω, το γιατρικό του κορμιού μου,
Εσύ πάλι μπροστά, μπροστάρης και αξεπέραστος.
Καταραμένε Έλληνα, καταραμένη γνώση,
γιατί να σ' αγγίξω; Για να καταλάβω πόσο μικρός είμαι;
Πόσο ασήμαντος και μηδαμηνός; Γιατί, γιατί δεν μ' αφήνεις, στην ησυχία μου  και στην ξεγνοιασιά μου;

Γι' αυτό λοιπόν, για να μείνουν «στην ησυχία τους και στην ξεγνοιασιά τους» οι Ευρωπαίοι, άφησαν έξω από το Μουσείο της Ευρώπης τον Ελληνικό Πολιτισμό.

Ο μεγάλος Νίτσε, στο βιβλίο του «Η Γέννηση της Τραγωδίας από το Πνεύμα της Μουσικης», γράφει: «.Σχεδόν σε κάθε εποχή, οι διαδοσικοί πολιτισμοί προσπάθησαν με αγανάκτηση να αποσείσουν τον ζυγό των Ελλήνων, γιατί κάθε προσωπική δημιουργία, ενώ εκ πρώτης όψεως θαυμαζόταν ειλικρινά σαν πρωτότυπη, δίπλα σε αυτούς έχανε ξαφνικά το χρώμα και τη ζωντάνια της και γινόταν έκτρωμα αδέξιας μίμησης και γελοιογραφία. Και κάθε στιγμή ξεσπάει για μια ακόμη φορά η υπόκωφη οργή, η μαζεμένη στα βάθη της καρδιάς εναντίον αυτού του αλαζονικού λαού, που είχε την τόλμη να χαρακτηρίζει με το επίθετο «βάρβαρος» κάθε τι που ήταν ξένο. Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι, λέμε, που διεκδικούν ανάμεσα στους λαούς μια ξεχωριστή θέση; Όμως, ούτε ο φθόνος, ούτε η αχαλίνωτη συκοφαντία και η οργή κατόρθωσαν να αγγίξουν την αυθάδη τους γαλήνη. Γι' αυτό ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕ! Σ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΔΕΟΣ. Ας τολμήσουμε, επιτέλους, να διαλαλήσουμε πως οι Έλληνες κρατούν στα χέρια τους τα χαλινάρια της τέχνης, όπως αλλωστε και κάθε τέχνης.».
 «Εκτός από τις τυφλές δυνάμεις της φύσης, ό,τι κινείται στον κόσμον αυτόν  έχει την προέλευσή του από την Ελλάδα».
Ε. Καντ

και πράγματι βούρκωσα όταν το διάβασα..
και η απάντηση μου ήταν..


Φίλε αληθινό δώρο που με έκανε να βουρκώσω..

δυστυχώς δέν υπάρχουν πιά ΕΚΕΙΝΟΙ οι ΕΛΛΗΝΕΣ φοβαμαι..

κι αν κάπου είναι κρυμμένοι, στον κόσμο τους ζούν πέρα απο όλους κι όποιος τους γνώρισε τους γνώρισε..

δέν ψάχνουν δάφνινα στεφάνια πιά, έκλεισαν οι Ολυμπίες και οι Πινδάριοι ποιητικοί διαγωνισμοί..

ψάχνουν με το φανάρι ανάμεσα στο πλήθος για άλλους Ανθρώπους..

η αναζήτηση συνεχίζετε αδελφέ..

Σ'ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ..




ομάδα ΣΕΙΡΙΟΣ

Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2010

Άγνωστος αρχαίος Ναός κοντά στην Ψάθα..

Η ευρύτερη περιοχή των Βιλίων και της Ψάθας, είναι πλούσια απο αρχαιολογικής άποψης..

κι όταν η εμπειρία, αποκτά σάρκα και οστά, τότε οδηγώντας, με την άκρη του ματιού, "πιάνεις" εκείνα που δέν φαίνονται..

ναι, ένας αρχαίος Ναός -πιθανότατα της Αρτέμιδος- μιά και ο Κιθαιρώνας ήταν χώρος διαμονής της θεάς..

οι φωτογραφίες είναι αποκλειστικές της Ομάδας Σείριος..

ο Ναός απο μακριά, δύσκολα διακρίνεται..
 Και λίγα λόγια για τον Κιθαιρώνα και την ιστορία του..
θέλει διεισδυτική ματιά..
 Κατά τη μυθολογία...
Είναι το βουνό όπου ένοιωσε τα βαριά βήματα του Ηρακλή. Βοσκός ο Ηρακλής στα δεκαοχτώ του χρόνια ανεβοκατέβαινε καθημερινώς με τα κοπάδια τον Κιθαιρώνα. Μία ημέρα έκοψε ένα χοντρό κλαρί ελιάς και μ΄αυτό έφτιαξε το μυθικό του ρόπαλο όπου και κατάφερε να σκοτώσει το λιοντάρι του Κιθαιρώνα που είχε γίνει φόβος και τρόμος της περιοχής.
για να τον ανακαλύψεις
 Ο Κιθαιρώνας ήταν χώρος διαμονής της θεάς Αρτέμιδος. Η αρτεμις ήταν υπερβολικά σεμνή και ιδιαίτερα εκδικητική σ΄όποιον έδειχνε απέναντί της ερωτικές διαθέσεις. Μία μέρα είχε πάει στον Κιθαιρώνα για κυνήγι μαζί με τα σκυλιά του ο Ακταίωνας, ο οποίος είχε μάθει την τέχνη του κυνηγίου από τον κένταυρο Χείρωνα. Κι΄ενώ περιπλανάτο στο βουνό έτυχε να δεί την θεά αρτεμη που λουζόταν σε μια δροσερή πηγή παρέα με τις Νύμφες. Η αρτεμις εξοργίστηκε που είδε τον Ακταίωνα (νομίζοντας ότι αυτός έχει ερωτικές διαθέσεις) και τον μεταμόρφωσε σε ελάφι. Μα μόλις έγινε αυτό τα σκυλιά του Ακταίωνα βλέποντας μπροστά τους ενα ελάφι όρμησαν επάνω του και τον κατασπάραξαν. Λέγεται δε ότι το θλιμμένο βλέμμα των ελαφιών είναι απο την στεναχώρια του Ακταίωνα.
οι ακρογωνιαίοι λίθοι του..
 Ο Λάϊος παντρεύτηκε την Ιοκάστη ή Επικάστη οπως την καλούν μερικοί και υπήρχε χρησμός που του μήνυε να μην κάνει παιδί γιατί επρόκειτο να σκοτωθεί απο το ίδιο του το παιδί. Αυτός μία μέρα τύφλα στο μεθύσι πλάγιασε με την γυναίκα του. Κι όταν γεννήθηκε το παιδί το δώσε σ΄ενα βοσκό να το πετάξει αφού πρώτα του τρύπησε τους αστραγάλους με καρφιά. Ο βοσκός απέθεσε το βρέφος στον Κιθαιρώνα. Το βρήκαν όμως οι Βουκόλοι του Πολύβου, βασιλιά των Κορινθίων, το παίρνουν και το πηγαίνουν στην γυναίκα του βασιλέως την Περίβοια. Εκείνη υιοθέτησε το παιδί, του θεράπευσε τα πόδια και το ονόμασε Οιδίποδα γιατί είχε πρήξιμο (οίδημα) στα πόδια από τις πληγές.



κι ολόγυρα διάσπαρτα κομμάτια του..


Ο Κιθαιρώνας πήρε το όνομα του από τον βασιλέα των Πλαταιών Κιθαιρών. Ο Κιθαιρών σκότωσε τον αδελφό του Ελικώνα γι΄ αυτό οι θεοί του Ολύμπου έδωσαν στα δυο γειτονικά βουνά αντίστοιχα τα ονόματα Κιθαιρών και Ελικών. Τον Κιθαιρώνα τον έκαναν κατοικία των Ερινυών και τον Ελικώνα κατοικία των Μουσών.


κι ένα φρέαρ..



  Οι διαβάσεις του, πολύ λίγες και δύσβατες, είχαν πάντα στρατιωτική αξία. Πριν από τη μάχη των Πλαταιών, ο Μαρδόνιος κατέλαβε αυτές τις διαβάσεις και απείλησε σοβαρά τον Ελληνικό στρατό. Η διάβαση που περνάει από τα σημερινά Βίλια υπήρξε πάντοτε σημαντική για τη δράση των Μεγαρέων κατά της Βοιωτίας· έτσι ο Αγησίλαος το 378 και το 377 π.Χ. πολεμώντας κατά των Θηβών, κατείχε αυτή τη διάβαση ως γραμμή υποχώρησης· αντίθετα, τον επόμενο χρόνο οι Θηβαίοι και οι Αθηναίοι κατέλαβαν τη διάβαση αυτή και απέκρουσαν τον Κλεόβροτο. Γι' αυτό οι Αθηναίοι ανταγωνίζονταν τους Θηβαίους για την κατοχή αυτών των διόδων.















καθώς βλέπουμε στις φωτογραφίες, ο ναός, βρίσκεται δίπλα στον δρόμο, σε σημείο που δέν είναι εύκολα ορατός, εκτός αν κάποιος είναι αρκετά εκπαιδευμένος στην αναζήτηση τέτοιων τόπων..

κομμάτι πιθανότατα βωμού..



 λίγο πιό κάτω, βρέθηκαν ερείπια σάν απο μυκηναϊκό τάφο..



πηγή ΟΜΑΔΑ ΣΕΙΡΙΟΣ

Τετάρτη, 8 Δεκεμβρίου 2010

Το μυστικό που κρύβεται κάτω απο τον νέο ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο..

Ο Παρατηρητής, τον καιρό που φτιαχνόταν ο ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο, (περίπου το 2001-2002), πέτυχε κάποιες ανασκαφές που έγιναν στον χώρο που θα φτιαχνόταν το Ολυμπιακό κέντρο ιππασίας και ο νέος ιππόδρομος Αθηνών..

υπέθεσα οτι τα όσα βρέθηκαν, θα προσφέρονταν σε κοινή θέα με ένα μικρό αντίτιμο-εισητήριο, για να αναδειχθεί η ιστορία του τόπου στον κάθε ένα τουρίστα που θα ερχόταν για τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004..

μάταια..

με μεγάλη μου απογοήτευση, διαπίστωσα οτι όλα ΘΑΦΤΗΚΑΝ!!!

ερώτημα πρώτο: τι υπήρχε λοιπόν;
ερώτημα δεύτερο: ήταν σημαντικά ευρήματα;
ερώτημα τρίτον: υπήρχαν ευρήματα διαφόρων εποχών και πολιτισμών;
τέταρτον και τελευταίο: γιατί θάφτηκαν όλα αυτά;

οι απαντήσεις θα έρθουν με τις φωτογραφίες που ακολουθούν..
φωτό απο το αρχείο της   ΟΜΑΔΑΣ ΣΕΙΡΙΟΣ


 πιθανότατα πρωτοχριστιανικό νεκροταφείο
 τάφοι με πήλινα καπάκια
 καθώς και με λίθινα..
το νεκροταφείο βρίσκεται δίπλα σε δρόμο, εντός του ιπποδρόμου..
και ρωμαϊκή βίλα (το γνωρίζω επειδή το έγραφαν σε μικρό ταμπελάκι οι αρχαιολόγοι τότε..
η οποία βρίσκεται απέναντι απο το εκκλησάκι της Αγ.Βαρβάρας εντός του ιπποδρόμου..







ακόμη, υπήρχε προϊστορικός οικισμός ο οποίος σήμερα βρίσκεται κάτω απο το γήπεδο μπάσκετ της πυροσβεστικής μέσα στον χώρο του ιπποδρόμου!!!
δυστυχώς εκείνη την φωτογραφία, δέν μπόρεσα να την βρώ όσο κι αν έψαξα μιά και γίνεται χαμός απο την ποσότητα των φωτογραφιών μου στα χρόνια που κάνω έρευνες..



τις φωτογραφίες, έχουμε δανείσει και σε άλλους ηλεκτρονικούς χώρους παλαιότερα..




Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου 2010

Ιερό Αιγύπτιων θεών στον Μαραθώνα.. (ένα ακριβοθώρητο μνημείο)

Κατα το παρελθόν, είχα επιχειρήσει να επισκεφτώ τον αρχαιολογικό χώρο που θα παρουσιάσουμε σήμερα..
δυστυχώς πάντα, υπήρχε απαγορευτικό..
ακόμη και για φωτογράφηση..

πρίν λίγες μέρες, έπεσε τηλεφώνημα απο ένα καλό φίλο, (ο οποίος θα μας απασχολήσει και στο μέλλον) για να πάμε μιά και όπως είπε, ήταν ανοικτά..

για να πώ την αλήθεια, δέν το πίστευα μέχρι που το είδα με τα μάτια μου..

ας αρχίσουμε λοιπόν..

επι της λεωφόρου Μαραθώνος υπάρχουν ταμπέλες που καθοδηγούν τους ενδιαφερόμενους..
 προς το τέλος της Νέας Μάκρης..

μέχρι να φτάσεις στην παραλία και να δείς αυτή την πινακίδα..
κι αν δείς κι αυτήν, πάει να πεί οτι μπήκες στον χώρο..

Η ύπαρξη αρχαίων ερειπίων στην περιοχή του Μικρού Έλους της Μπρεξίζας είχε επισημανθεί απο παλαιούς περιηγητές..
Στα τέλη του 18ου αιώνα, ο Γάλλος πρόξενος στην Αθήνα L. Fauvel, σημειώνει τα ερείπια που είχε εντοπίσει στην περιοχή η οποία, όπως φαίνεται στο σχεδίασμα του, περιβαλλόταν απο διώρυγα και σχημάτιζε νησί..
(για τον Fauvel και το τί έκανε στην Ελλάδα, θα σας πώ σε κάποια επόμενη ανάρτηση)



η συστηματική ανασκαφή που άρχισε απο το 2001, έχει αποκαλύψει μεγάλο τμήμα του εκτεταμένου συγκροτήματος του αιγυπτιακού ιερού στο οποίο ανήκει και το πολυτελούς κατασκευής βαλανείο που ανασκάφηκε το 1974, σε απόσταση 40μ. νοτιότερα..


το ιερό περικλείει περίβολος (60,5x64,6) που έχει τέσσερεις εισόδους, μία σε κάθε πλευρά του περιβόλου. οι είσοδοι, που μιμούνται αιγυπτιακούς πυλώνες, πλαισιώνονται απο δύο ορθογώνιους πύργους ανάμεσα στους οποίους διατηρούνται μαρμάρινες βαθμίδες και το κατώφλι..




Κάθε είσοδος του ιερού πλαισιώνεται εσωτερικά και εξωτερικά απο βάσεις για αιγυπτιάζοντα αγάλματα, υπερφυσικού μεγέθους..
σε κάθε όψη του πυλώνα υπάρχει απο ένα ανδρικό και ένα γυναικείο άγαλμα..
τα ανδρικά αγάλματα παριστάνουν τον θεό Όσιρη, ενδεχομένως με το πρόσωπο του Αντίνοου, ευνοούμενου του Αυτοκράτορα Αδριανού..

τα γυναικεία αγάλματα παριστάνουν την θεά Ίσιδα-Δήμητρα, (στον νότιο πυλώνα) με στάχυα στο χέρι


και ως Ίσιδα-Αφροδίτη (στον δυτικό πυλώνα) να κρατάει τριαντάφυλλα..


(αντίγραφα των αγαλμάτων έχουν τοποθετηθεί στις αντίστοιχες βάσεις)

Οι εμπορικές σχέσεις με την Αίγυπτο είχαν φέρει, απο πολύ νωρίς, σε επαφή τους Έλληνες με την αιγυπτιακή θρησκεία..
το 333/2 π.χ επιτρέπεται σε αιγύπτιους εμπόρους να ιδρύσουν ιερό της Ίσιδας στον Πειραιά..
ο χαρακτήρας της λατρείας της θεάς ανταποκρινόταν στις ελληνικές δοξασίες με αποτέλεσμα να ταυτιστεί η Ίσιδα με ελληνικές θεότητες..
στο ιερό της Μπρέξιζας η Ίσιδα λατρεύεται με τον Όσιρη, τον Σάραπη (εξευγενισμένη μορφή του Όσιρη), όπως συμπεραίνεται απο τα ευρήματα: αγάλματα, υπερμεγέθεις λύχνοι με ανάγλυφη παράσταση Σάραπη και Ίσιδας στον δίσκο και μαρμάρινα γεράκια που συμβολίζουν τον Ώρο..

Απο τους τέσσερεις πυλώνες του ιερού πλακόστρωτες οδοί καταλήγουν στο κέντρο του ιερού όπου διατηρείται βαθμιδωτή κατασκευή, περιβαλλόμενη απο ορθογώνιο άνδηρο..
το άνδηρο περιβάλλεται απο διάδρομο που είχε στέγη με κεραμίδες, οι οποίες βρέθηκαν πεσμένες στο δάπεδο του διαδρόμου..
επάνω σε αυτές βρέθηκαν πεσμένοι ιωνικοί κίονες που πιθανότατα προέρχονταν απο κιονοστοιχία, η οποία στηριζόταν επάνω στον εσωτερικό τοίχο του διαδρόμου και περιέτρεχε το άνδηρο..
εξωτερικά του διαδρόμου, στο μέσον κάθε πλευράς, υπάρχουν τέσσερεις βαθμίδες στις οποίες καταλήγουν οι πλακόστρωτες οδοί που έρχονται απο τους τέσσερεις πυλώνες..
ανεβαίνοντας κανείς τις τέσσερεις βαθμίδες θα πρέπει να περνούσε μέσα απο την στοά, επάνω απο τον περιμετρικό διάδρομο για να φτάσει στο άνδηρο και στην κεντρική βαθμιδωτή κατασκευή..



Το συγκρότημα του αιγυπτιακού ιερού και του βαλανείου ίδρυσε ο Ηρώδης Αττικός στα μέσα περίπου του 2ου αιώνα μ.χ στον Μαραθώνα, τόπο καταγωγής και διαμονής του μεγάλου ρήτορα, σοφιστή και ευεργέτη, πιθανόν μέσα στα όρια της τεράστιας ιδιοκτησίας του..
το αιγυπτιακό ιερό έχει ταυτιστεί με το ιερό του Κανώβου που αναφέρει ο  βιογράφος του Ηρώδη Φιλόστρατος (3ος-2ος αιώνας μ.χ)..






Για την ίδρυσή του ο Ηρώδης μιμήθηκε τον αυτοκράτορα Αδριανό, ο οποίος είχε κατασκευάσει διώρυγα και Σαραπείο στο Tivoli, κατ' αναλογία του Σαραπείου της Αλεξάνδρειας που υπήρχε στην πόλη Κάνωβο, στο δέλτα του Νείλου..

φωτογραφίες ομάδα ΣΕΙΡΙΟΣ

το κείμενο απο το φυλλάδιο που προμηθεύεται ο επισκέπτης του χώρου..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Σαν την Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων, προχωράμε βαθιά στην τρύπα..
πόσο μέσα θα φτάσουμε, κανείς δέν ξέρει..
σε κάθε τρύπα της Γαίας, της πραγματικότητας, της ανθρώπινης νόησης, της σκέψης και του Σύμπαντος, με το βλέμμα απελευθερωμένο απο κείνα που περιμένει κανείς να δεί..
Διότι, κείνα που δέν περιμένει να δεί κανείς, παρουσιάζονται μονάχα όταν ξεχάσει πως κοιτάζουν και θυμηθεί πώς βλέπουν..

Ευρύνοος
για την ομάδα Σείριος

βολτα στο Συμπαν (υψηλη αναλυση και πληρης οθονη απαραιτητα)